2009. november 25., szerda

Janet vs. Nelly

Rengeteg zenével halmoznak el minket a nagy karácsonyi ajándéklisták hosszúságának növelése érdekében, én pedig mindig vevő vagyok ezekre az alkalmakra, mert a sok selejt közül igazi gyöngyszemek is találhatóak. A napokban jelent meg Janet Jackson dupla lemezes best of válogatása 34 dallal, Number Ones címmel, köztük egyetlen új dallal, a Make Me- vel; és bár már nem számít újdonságnak a Timbaland farvizét elhagyó Nelly Furtado szeptemberben megjelent Mi Plan című, teljes egészében spanyolul felénekelt albuma, hozzám most jutott el ez az információ azzal teljessé téve az örömöt, hogy végre ismét saját szerzői tehetségéről tesz tanúbizonyságot a hölgy.

Nem akarok rosszmájú lenni és rajtam kívül páran már megfogalmazták az engem is átjáró érzést, hogy Janet Jackson bátyja halálát meglovagolva próbál újabb sikereket elérni ezzel a válogatásalbummal. És, hát lássuk be, lehet benne valami... szép dolog- e vagy sem, döntse el mindenki maga. Én megértem a talán soha vissza nem térő alkalom kihasználását, hogy most utoljára igazán sikeresek lehetnek anyagilag a Jackson család aktívan zenélő tagjai. Csak azt a pluszt nem lehet már pótolni, ami Michael Jackson- ban megvolt... Mindenesetre a friss és ropogós Make Me videó jól sikerült, mint ahogy a dal maga is.

Janet Jackson - Make Me


Nelly Furtado- ra pedig pont az ellenkezője igaz. Végre- végre visszaköszön az a plusz, ami a Timbaland által jegyzett Loose- on csak hangulatokban volt meg; persze nem vitatom az úriember tehetségét a sikeres popdalok készítésére. Az ő esetükben csak nem értettem, hogy miért van szüksége pont Nelly Furtado- nak arra a sablonkörnyezetre, amit az előre gyártott (amúgy szerethető) divat pop biztosít, hacsak a magasabb bevételi adatokat nem számítom, ami nyomos érv lehetett. Szerencsére a Mi Plan- on instant zenei elemek helyett valódi, élő, fülbemászó dallamok hallhatóak, az alapokon néha még érezhető Timbaland- es utóhatás pedig remélhetőleg idővel teljesen kikopik majd az önmagában is tehetséges dalszerzőnő munkáiból.

Nelly Furtado - Manos Al Aire

Nincsenek megjegyzések: