2009. október 21., szerda

Buzibb a buziknál

Egy kommentelő azt állította, hogy „buzis” zenék jelennek meg a blogon, és elgondolkodtam: lehet, hogy külső szemlélő számára azok a dalok, amik számomra jelentenek valamit, valóban nem tartoznak az általános normarendszer szerint a „férfias” kategóriába. De ez baj? Csak az a kérdés, hogy mit tartunk manapság annak, és hogy ezek szabályok örök érvényűek-e?
Valóban csak a füstös rock kocsmák gitárszólói számítanak „tökösnek”? Ha Madonnát hallgatsz, akkor „buzis” vagy? Az ápolatlanság jellemzi az igazi férfit? Ha fordítasz egy kis figyelmet a külsődre, akkor „köcsögnek” neveznek? Egy vízvezeték szerelő férfiasabb, mint ha óvóbácsi lennél? A férfi attól férfi, hogy dolgozik, a nő meg attól nő, hogy háztartásbeli? Nem sokat változtunk a kőkorszak óta, ha még mindig eszerint határozzuk meg a férfiasságot és a nőiességet...
Lehet, hogy a death metal- t kellene kultiválnom a blogon és akkor „férfiasabb” buzi lennék mások szemében, de akkor sem tudnék harcolni a leghevesebben ellenzők végső érvével, hogy mégiscsak a férfiakat szeretem...Úgyhogy maradnak a buzis zenék, ráadásul most kettő is:

Robbie Williams - Bodies (Cahill Radio Mix)


És egy másik kedvenc manapság:
IAMX - Tear Garden

4 megjegyzés:

Unknown írta...

ez nem az az IAMX, aki az Imogen Heap-pel készített közös számot?

Bear Cub írta...

De, bizony az!

Unknown írta...

Nem igazán értek egyet a felvetéssel, miszerint, ha a death metal-t kultiválnád, férfiasabb lennél. Én, mivel kölyökkorom óta azon, illetve a "füstös rockkocsmák gitárszólói"-n nőttem fel, inkább egy nagyot néznék, ha éppen fel nem háborodnék, hogy mi a f...-t csinálsz. Neked nem az a dolgod. Ámbár, ha érdekel a dolog, szívesen korrepetállak.

Mellesleg az óvóbácsi véleményem szerint elég szerencsétlen hasonlat volt, szerintem te is tudod, hogy miért.
A nő pedig igenis attól (kellene hogy) nő (legyen), hogy háztarásbeli. Innen is fakad, hogy sokat változtunk az ősember óta, mert amíg a nagy feminizmusi öntudatot benyelt nő 27 éves koráig az iskolapadot koptatja, és aztán kezd hozzá karriert építeni, annak nem lesz fontos a gyermekvállalás. Vagy ha mégis, akkor a gyermek előbb fogja a bébiszitterét az anyjának tekinteni. Hosszú kérdések folyamát veti fel ez a tény; ami, úgy érzem nem ide tartozik, máshol, más helyen kifejtem nagyon szívesen, ha igényled.

A zenei, egyéb eltéréseken való lovaglás helyett inkább további sok sikert, meg szakállmeséket kívánaok, és persze up to irons! :D

Bear Cub írta...

Én sem értek egyet a felvetéssel :)!

Nem hiszem, hogy az óvóbácsi szerencsétlen példa lett volna, épp itt volna az ideje, hogy a sztereotípiákat elfelejtsék vagy legalább felülbírálják az emberek. Írhattam volna focista nőt is, a lényeg akkor is az lett volna, hogy a férfiasság/ nőiesség szerintem nem ezeken múlik, hanem a kisugárzáson.
Hogy kinek hol a "helye" azt meg mindenki eldöntheti maga. Legalábbis így volna elfogadható, ha mindenki megértené ennek lényegét. Azért írtam, hogy nem fejlődtünk, mert attól, hogy 27 éves kora után kezdi el a karrierjét építeni egy nő, attól még ugyanúgy a konyhába száműznék egyesek őket.

Köszi a jókívánságokat, hasonló jókat! :)