2009. július 10., péntek

Magánvélemény - Michael Jackson


Sajnos nem tudtam a tévében megnézni a hivatalos „temetési ceremóniát” vagy műsort, így rászorultam az internet segítségére, hogy beszámolót, tudósítást olvassak. Hiba volt a Velvet oldalát felkeresni, mert csak felhúztam magam rajta...Annyira döbbenetes és szánalmas volt, amit ott találtam, ami kiverte a biztosítékot nálam. Én értem, hogy az írónak nem tetszett a hacacáré és úgy érezte, hogy Jackson halálán akarnak a celebek ismét rengeteg pénzt keresni, meg azt a kérdést is jogosnak tartom, hogy vajon a rengeteg „szerető barát” könnyei mennyire voltak őszinték, de mégis, magát a stílust, amelyet az önmagát felvállalni még nick- néven sem merő író megütött, szerintem kritikán aluli volt. Szenzációhajhász, olvasottságemelő, fikázó, durva. Megértem, hogy nekünk ez a stílusunk és a ceremónia is hagyhatott kivetnivalót maga után, de pont a lényeget nem lehetett érezni az egész irományból: azt, hogy akármilyen is a közvetítés, akármennyire képmutató az ott megjelent sztárvilág, azért mégis egy temetésről volt szó, ahol nem megengedhető, hogy ennyire tirpák legyen valaki. Van tisztelet, a véleményt pedig ki lehet mondani úgy is, hogy nem rúg bele mindenkibe az ember, nem sérti meg a gyászolók érzelmeit és nem fikázza, mondjuk Steve Wonder- t azzal a kijelentéssel, hogy az „ember, aki sosem láthatta Jacksont”. Ez egész egyszerűen tirpák, tupa, ostoba, buta.
És most még védekezik is a főszerkesztő. Döbbenetes, hogy mit megengednek maguknak az emberek. Persze, véleményszabadság van, de ha ehhez nem társul a kellő tisztelet, nincs meg az alázat a szakmájuk, illetve az olvasótábor felé, akkor ott ette meg a fene az egészet. Egy kommentben azt írtam, hogy „ha én lennék a főnöke, ebben a pillanatban rúgnám ki az írót, és küldeném ki a pusztába kapálni”. Most is tartom, mert amit ott lehetett olvasni, számomra semmi értéket nem közvetített csak fröcsögés volt az egész, melyben az „író” megírhatta élete fő művét. Ha ezt nevezik manapság internetes újságírásnak, akkor csak egyetlen szó a véleményem: szánalmas!!!

4 megjegyzés:

gus írta...

hát igen. lassan elfelejtem én is az index-velvet szarságot.
http://gus.hu/archives/2009/06/12/A_Velveten_egyre_tobb_gyongyszem_talalhato/

Bear Cub írta...

Nálam most verték ki a biztosítékot.....

acki írta...

Utólag olvastam a velvetes beszámolót, utána megnéztem egy fél percet(többet nem bírtam) a youtubon a kislány szájába tolt mikrofonról mert nem hittem el, hogy ez tényleg megtörtént("speak up sweetheart, speak up!" brr)...
Nem tudnám eldönteni, hogy melyik az undorítóbb(cikk, vagy maga az esemény lebonyolítása), szerintem holtverseny.

Bear Cub írta...

Azt a részt én is láttam, gáznak is nevezhető, de inkább ezt nézem, mint az olyan cikkeket olvassam, ami a Velveten megjelent...