2009. január 29., csütörtök

Elektronikusabb=jobb - ingyenzene

2008- ban jelent meg Kanye West – 808’s & Heartbreak című albuma. Bár nem tartozik a kedvenceim közé, a zenéjére mégis odafigyelek, mert az r&b/rap stílusokon belül egyértelműen újítónak nevezhető. Ügyesen próbálja modernizálni az elavult sablonokat, elég nagy sikerrel. Az említett korong azonban számomra túl steril és üres volt, nem éreztem rajta az igazi merészséget, csak az óvatos lavírozgatást. Nem csak én voltam ezzel így, a rajongókat is megosztotta. Valami hiányzott belőle és a Quart segítségével rátalálhattam arra, hogy mi is az. Ingyenzene rovatukban ugyanis külön figyelmet szenteltek egy bizonyos Max Justus nevű úriembernek, aki „8 from 808’s & Heartbreak” címmel jelentette meg letölthető formában azt a minialbumot, melyen az eredeti számokból nyolcat mixelt át, nem is akárhogyan!
Zseniálisnak nem nevezném, de egyértelműen betömködte azokat a lyukakat melyeket Kanye hagyott maga után. Leginkább a
Plaid dallamos, elektronikus hangzásvilága jutott róla eszembe, és ebbe tökéletesen ágyazta bele az alapzene legjobb momentumait. Testesebbek és különlegesebbek lettek a dalok. Nekem az abszolút favorit a „Coldest Winter”, ami be is került gyorsan az állandóan (szarrá) játszott zenék közé; és a nagy igazság sem maradhat el: elektronikusabban valahogy nekem minden jobban bejön… Egy betesztelésre mindenkinek ajánlott!

Nincsenek megjegyzések: