2009. február 22., vasárnap

A nyúl újra támad?

Volt egyszer egy film 2001-ben, ami olyan katartikus hatással volt rám, amit mind a mai napig csak nyögni tudok. Azóta számtalanszor láttam már, rengeteg teóriát felállítva, hogy vajon miről is szól valójában, de még most sem értem igazán. Mindig megdöbbent a zsenialitás, ami árad a filmből, a rendezés, a forgatókönyv, a színészek játéka, az összeválogatott zenék, a hanghatások, a képi világ, szóval minden...Moziban nem volt sikeres, viszont dvd-n kultikus státuszba emelkedett. Emlékszem, mikor először láttam a trailer-ét egy sima misztikus, kicsit zavaros filmnek gondoltam, különösebb érzelmet nem váltott ki belőlem. El is felejtettem, majd a barátaim elcsaltak egy kisebb moziba (mert csak ilyenben játszották), "emlékszel? az a nyulas film" felkiáltással. A moziból úgy jöttünk ki, hogy nem igazán tudtuk hol vagyunk, a "mivan???" kérdés volt az első, amit fel tudtunk böfögni magunkból. Barátnőmnek nem is tetszett, aztán beültünk a Mai Manó kávézóba, és ha jól emlékszem órákat beszéltünk a filmről, majd a végén barátnőm nemes egyszerűséggel váltott a véleményén, ahogy lestek neki a papírtantuszok a történettel kapcsolatban és kijelentette: "ez egy kurvajó film volt"... Ez a film a Donnie Darko...

És ami ennek a posztnak a megszületését segítette az a döbbenetes hír, hogy elkészült a második rész S.Darko címmel. Igazából nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek, de valahol mégis örülök. Ahogy utánaolvastam, a kommentek egyöntetűen a "minek csinálták meg", illetve az "újabb bőrt húznak le egy kultfilmről" vonalon mozognak. Tényleg nem tudom, hogy mit gondoljak, mert anno az első film előtt sem voltam lelkes, mégis meghatározó élménnyé vált és naiv énem azt mondja, hogy "mi van, ha ezzel is sikerül valami hasonlót elérni az alkotóknak"? A film mögött nincs ott az első rendezője Richard Kelly; sőt, senki a Donnie Darko-ban akkor még kislányt játszó Daveigh Chase- en kívül. Ugyanis köré íródott az új történet.
Ezért a cím: Samantha Darko



Április 28-án jelenik meg dvd-n, gondolom Amerikában (itthon ki tudja), mert nem moziba készült, ha jól informálódtam. Mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok rá, és mint mindennel, ezzel kapcsolatban is megpróbálom a "nincs elvárásom" hozzáállást felvenni. A trailer számomra ígéretes, akár még egy jó történet is lehet belőle. Hogy kult lesz-e, azt nehéz megmondani; az idő majd eldönti, hogy megérdemli-e ezt a státuszt vagy eltűnik igen hamar a süllyesztőben, mint az egyik legrosszabb folytatás...

S.Darko trailer


A filmre a Filmdroid hívta fel a figyelmem.

6 megjegyzés:

Unknown írta...

Esküdni mertem volna az első bekezdés végééig, hogy Amelie csodálatos életéről van szó (bár a nyulat nem értettem) :D

Bear Cub írta...

Nos, az is egy nagyon-nagyon jó film!

Unknown írta...

igen, én is imádom... Két filmen tudok néha bőgni, ez az egyik

Bear Cub írta...

És mi a másik?

Unknown írta...

A Hollóban Eric szólója...
Pontosabban az előző jelenet is, amik a zsaru megkérdezi Sarah-t, hogy "Kéne egy barát, aki elkísér?"

erre csörög a telcsim is egy ideje

Bear Cub írta...

Ennyire részletesen nem emlékszem a Hollóra, de az is nagyon jó film!