2009. február 28., szombat

Filmek, zenék

A héten végre sikerült bepótolnom több film megtekintését és zene meghallgatását. Filmek közül a Made in Hungária, a Kaméleon és egy kakukktojás, a Cachorro került megtekintésre, a zenék közül pedig a The Prodigy, illetve a U2 új albumát füleltem.
Olyan vegyes érzéseim vannak...mert igazából mindegyik nézhető és hallgatható, de egyik sem okozott maradandó katartikus élményt.


A Made in Hungária esetében egyértelmű, hogy egy jól összevágott trailerhez képest a film már nem ad akkora élményt. Nem rossz, csak az előzetes alapján azt hittem, hogy végre egy ilyen típusú filmben is sikerül nagyobbat dobni a magyaroknak. A koreográfiák már-már zseniálisan vannak megoldva, de ez nem segít azon, hogy a forgatókönyv bukdácsol végig. Vagyis nem sikerült feledtetni a dalbetétekkel és tánccal, hogy néha úgy rángatják egyik helyszínről a másikra a szereplőket mintha ők maguk sem tudják, hogy hol vannak. Vagy lehet, hogy csak én nem tudtam felfogni, hogy néha hogyan és minek kerülnek oda a szereplők ahova, és minek kezdenek el énekelni, illetve táncolni. És amit mégjobban sajnálok, hogy Fenyő Ivánra álandóan ezt a kőmacsó szerepet osztják rá (vagy ő vállalja el), mert ebben a színészben sokkal több lehetőség lenne ennél...


Ezzel szemben a Kaméleon viszont meglepően jól sikerült. Nem zseniális, néha kicsit vontatott is, de Goda Kriszinában úgy tűnik (remélhetőleg) nem fogok csalódni. A történet szépen van felépítve (nem bukdácsol, mint a másikban), érdekes, a színészek jók. Kulka János meleg szerepe profi, hitelesen alakít, vajon miért...Viszont, az amúgy zseniális Hámori Gabi is álandóan beválasztja magának a neki kihívást már egyáltalán nem jelentő kicsit tébláboló, elveszett, néhol enyhén naívan buta nő szerepét. Most is így van; biztonsági játékos, de ettől függetlenül imádni való. Ami a leginkább idegesített, az Nagy Ervin hajszerkezete, aminek utálatát fokozta bennem, hogy ráadásul idegesítően egysíkúan játszotta a szerepét. Lehet, hogy ez volt a cél. Valakinek biztos bejön ez a férfitípus, de nekem a hideg futkosott (és nem azért mert annyira jól néz ki a filmben) akárhányszor láttam meg a képernyőn. Mindenesetre a két film közül egyértelműen a Kaméleon fog megmaradni az emlékeimben, mint jó, akár többször nézhető film.


A Cachorro pedig...sikerült végre egészben megnézni, de azt hiszem nem kell külön elemezgetnem, csak annyit róla , hogy most már értem, hogy miért lett kult macifilm...a főszereplő José Luis Garcia- Pérez- be pedig az első pillanatban beleszerettem :)...

Ami pedig a zenéket illeti, annyira, de annyira szívemből szól a Quart két cikke a The Prodigy, illetve a U2 új albumáról, hogy külön szót nem igényel. A The Prodigy nagy-nagy csalódás, egyedül a Take Me To The Hospital tetszik róla, a U2 esetében viszont (bár nem vagyok fanatikus rajongójuk) elmondható az, ami filmben a Kaméleonról: sokkal jobban sikerült és egyértelműen emlékezni fogok 2009- ből olyan számokra tőlűk, mint például a No Line On The Horizon, a Magnificent, a Moment Of Surrender vagy a Fez...
Egyértelműen a U2 a nyerő a kettő közül, még akkor is, ha stílusra egyáltalán nem összehasonlítható.

The Prodigy - Invaders Must Die

U2 - No Line On The Horizon

10 megjegyzés:

Unknown írta...

Tettem fel neked blogra még egy emlékezetes dolgot!
Ezt tényleg ajánlom! (Ahogy a címke mutatja, hehe)

Bear Cub írta...

Köszi, szedem!
Óh, vajh miért vagy ily rendes hozzám? :)
Látom, nagyon törekedsz a zenei palettám tágítására...

Unknown írta...

Hehe... csináltam hozzá egy fotóblogot is, hogy ne unatkozz... Csak 10 mega, 'szal szenved mire publikálja. Sebaj.

Miért? Hát, én már csak ilyen kedves, halk szavú teremtés vagyok, a medvének se tudnék ártani :)
Különben is, szerintem egyezik az ízlésünk, legalábbis annak egy csücske, akkor meg miért ne passzolgassuk egymásnak a jobbnél jobb cumókat? :D

Ja, és hogy ki ne maradjon, azért, mert Barátnőm, haha! XD

Unknown írta...

Bohrent is fogsz szedni egy szép napon?

Bear Cub írta...

Amúgy nem szoktam ám unatkozni :)!

Egy csücske egyezik valószínűleg.

Bohrent is, igen.

Névtelen írta...

Cachorro alapmű. Nagyon meglepődtem rajta amikor először láttam. Jó hogy bepótoltad.
Az új Prodigy tényleg szar ;)

Bear Cub írta...

Láttam már többször is bizonyos részeket, de most először egyben. És, hát tényleg alapmű!

Ugye, hogy az? Azt hittem, hogy csak én vagyok ennyire finnyás...

Névtelen írta...

Ennyit Madonna felfedezettjéről...
Max nem lesz rajta a Bearcub blog logó a plakátokon :D

Névtelen írta...

mindörökké cachorro!!!

Bear Cub írta...

Most már én is csatlakozom ehhez a szlogenhez :)!